Veelgestelde vragen
Moet ik als lid reserveren als ik met een introducee ga golfen?
Ja, wanneer u met een gast wilt komen golfen, dan dient u op werkdagen een baanreservering te maken via onze caddiemaster. U ontvangt een richttijd, geen starttijd.
Moet ik als lid reserveren?
Nee, op dit moment werken wij voor de leden van de Sallandsche niet met starttijden. Uitsluitend leden met introducees of gasten dienen vooraf een baanreservering te maken via onze caddiemaster.
Wat doet een mentor en hoe kan ik gekoppeld worden aan een mentor?
Op de Sallandsche koppelen wij (nieuwe) leden graag aan een mentor. De rol van de mentor is u gedurende het eerste jaar te begeleiden als daar behoefte aan is. De mentor speelt regelmatig met u, betrekt u bij wedstrijden en evenementen en maakt u wegwijs binnen de club. Heeft u voldoende contacten binnen de club en u vindt verder uw eigen weg, dan is dat natuurlijk ook helemaal goed. Wilt u graag gekoppeld worden, dan kunt u een mail sturen naar technischecommissie@sallandsche.nl.
Hoe kan ik een les reserveren?
Voor lessen kunt u contact opnemen met één van onze Pro’s. Contactgegevens vindt u op onze website.
Wat zijn de voorwaarden/regels per lidmaatschapsvorm?
Alle lidmaatschapsvormen en voorwaarden vindt u hier.
Hoe schrijf ik me in voor een wedstrijd?
Inschrijvingen voor wedstrijden kunnen via de ledenportal en de Sallandsche (web)app. Per wedstrijd staat de eventuele voorwaarden vermeld en wordt mogelijk direct bij inschrijving ook verzocht de betaling van de wedstrijdfee te voldoen.
Hoe reserveer ik een handicart?
Bekijk de instructies hier.
Ik wil graag mijn handicap verlagen, wat kan ik doen?
Bekijk de tips van de NGF. Tevens kan u in contact komen met onze technische commissie. Zij helpen onze leden met baanpermissie of handicap 54 t/m 37 graag haar/zijn spel te verbeteren. Contact: technischecommissie@sallandsche.nl
Hoe kom ik aan een locker?
Er is een wachtlijst voor de lockers. Om op deze wachtlijst te komen kunt u een mail sturen naar secretariaat@sallandsche.nl, meer info vindt u hier.
Hoe kan ik zien of er gasten of groepen gereserveerd staan?
Dit kunt u terugvinden op onze website, in uw Sallandsche (web)app en op het touchscreen in het clubhuis.
Ik heb geen fysieke NGF pas meer, waar vind ik mijn NGF pas nu?
Deze kunt u terugvinden in de Sallandsche (web)app, in de ledenportal of via de app van golf.nl
Hoe installeer ik de golf.nl app van de NGF?
meer informatie vindt u op: Dé app voor golfend Nederland! – GOLF.NL • Golf.nl
Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrieven?
Als nieuw lid wordt u automatisch aangemeld voor de nieuwsbrieven. Bent u al lid, maar ontvangt u geen nieuwsbrieven? Neem dan even contact op met het secretariaat.
Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Weet u zeker dat u geen nieuwsbrieven en/of bestuursnieuws meer wilt ontvangen? In uw laatst ontvangen nieuwsbrief vindt u aan het einde van de mail een link met melding: “afmelden”. Wanneer u deze aanklikt, dan kunt u zich uitschrijven van onze nieuwsbrieven.
Ik zoek de contactgegevens van een ander lid
Via de ledenportal en de Sallandsche (web)app kunt u zelf de contactgegevens van een ander lid opzoeken. Let op: u vindt hier alleen de leden die zelf hebben aangegeven zichtbaar te willen zijn voor andere leden. Ieder lid kan zelf kiezen met welke gegevens hij/zij zichtbaar is.
Ik wil graag reserveren voor het clubrestaurant
Graag verwijzen wij u naar de contactgegevens op onze website.
Ik kan voor langere tijd, wegens medische redenen, niet golfen en nu?
Bekijk onze regeling opschorting speelrecht. Wanneer u voor langere tijd niet kunt golfen, kunt u dit doorgeven aan het secretariaat.
Het secretariaat is gesloten, hoe moet ik mijn introducee inchecken?
Wanneer het secretariaat gesloten is, nemen de collega’s van de horeca het inchecken van gasten en introducees over. Wanneer u vooraf een flightreservering hebt gemaakt, dan zijn de gegevens al bekend bij het horeca-team. Gasten zonder flightreservering worden helaas niet toegestaan.
Het secretariaat is gesloten en ik heb een handicart gereserveerd
Wanneer het secretariaat gesloten is, nemen de collega’s van de horeca het inchecken van uw handicart over. Op vertoon van uw Stichting Handicart pas, ontvangt u een sleutel van één van onze handicarts.
Het gehele clubhuis is gesloten en ik heb een handicart gereserveerd
Wanneer zowel het secretariaat als de horeca niet aanwezig zijn en u heeft een handicart gereserveerd, dan zorgt het secretariaat ervoor dat uw handicartsleutel in stokkenloods 1 voor u klaarligt. U ontvangt daarover verdere informatie van het secretariaat.
Met welke clubs hebben wij een hospitality afspraak?
Meer informatie over onze hospitality afspraken vindt u hier.
Mag ik mijn hond meenemen?
Nee, honden zijn niet toegestaan in het clubhuis, op het terras en in de baan.
Is er een toilet in de baan?
Ja, er bevindt zich een toilet bij hole 5/10.
Kan ik ergens in de baan mijn waterfles bijvullen?
Ja, u kunt uw water bijvullen bij de toilet (hole 5/10) en bij de tee van hole 16.
Wat betekent het oranje zwaailicht op de driving range?
Wanneer het zwaailicht afgaat, dan betekent dit dat er iemand op hole 10 heeft afgeslagen en dat u op dat moment moet oppassen dat uw bal niet op hole 10 terecht komt.
Waar vind ik de handicap tabellen?
U vindt onze handicap tabellen op onze touchscreen in de hal van het clubhuis, bij de mededelingsborden van de afslag van hole 1 en 10 en op onze website.
Ik heb een klacht/opmerking/suggestie
Wij hechten veel waarde aan uw mening als lid van de Sallandsche. Wij streven altijd naar de maximale golfbeleving. Daarom is uw feedback zo belangrijk voor ons. U kunt uw klachten/opmerkingen/suggesties doorgeven aan secretariaat@sallandsche.nl
Ik wil een review achterlaten
Wij hechten veel waarde aan uw mening en ervaring. Wij streven altijd naar de maximale golfbeleving. Daarom is uw feedback zo belangrijk voor ons en werken wij samen met Leading Courses. U kunt als gast van de Sallandsche uw review plaatsen via deze link.
Ik wil een qualifing kaart invoeren, hoe moet dit?
Wanneer de baan qualifing (check de baanstatus) is, raden wij altijd aan om uw gespeelde ronde ook in te voeren. Dit kan via uw webapp, via de ledenportal of via de Golf.nl app.
Waar kan ik zien wat de baanstatus is?
Kijk voor de actuele baanstatus op onze website, touchscreen in het clubhuis en op het ladderbord.
Natuurlijk is de baan als het even kan open. Heel soms dwingen de weersomstandigheden ons de baan te sluiten. Lees meer over het protocol baansluiting.
Wanneer kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Onze lidmaatschappen lopen van januari t/m december, tenzij anders aangegeven. U kunt jaarlijks uw lidmaatschap voor 1 december van het volgende jaar opzeggen.
Hoe werkt het buffetvoorschot/bartegoed?
Bij uw lidmaatschap hoort ook een zogenaamd buffetvoorschot. Ieder jaar in januari wordt het nieuwe voorschot/bartegoed aan u doorberekend en vervolgens in het kassa-systeem van de horeca toegevoegd onder uw naam en lidcode. Uiteraard kunt u tussentijds zelf extra geld storten op uw horeca-rekening. Uw openstaande tegoeden blijven staan. Wanneer uw lidmaatschap stopt, kunt u zelf met ons horeca team bespreken wat u met uw tegoed wil.
Waarom is mijn maandfactuur in januari hoger dan de rest van het jaar?
In januari wordt , naast uw maandelijkse contributie en speelrecht, ook de NGF bijdrage en het jaarlijkse bartegoed/buffetvoorschot geïnd. Wanneer er jeugdleden (jeugd 1 en mini) aan u gekoppeld zijn, dan betaalt u tevens in januari de jaarcontributie/speelrecht van het jeugdlid.